Direktlänk till inlägg 26 oktober 2014

Ett av många steg.

Av Karin - 26 oktober 2014 12:45

Alla som läser och mig själv!

 

Att starta en blogg är ett av de många steg som tagits och som kommer att tas under vår färd mot att bli föräldrar. Det känns som ett bra val just nu. Att jag gör det när vi är en en ljus fas. Det har periodvid varit så mörkt och jag tror att många finner en tröst i att starta en ventil just i mörka tider. Men jag känner en nyfunnen glädje just nu. Den glädjen är inte att vi är nära att bli föräldrar eller att själva vägen känns spikrak och självklar. Tvärtom tänker jag om det. Glädjen ligger i att ha kommit till en milstolpe där adoption inte längre känns som ett sekundärt val och i att välja att inte gå genom det ensam. Jag har bestämt mig för att lämna den "trygga" zonen och dela med mig. Om någon läser hoppas jag mina ord kan påverka. Jag utlovar inte någon nischad inställning, jag låter orden flöda fritt. 


En kort bakgrund om oss är att vi under flera år försökt att få barn, först på egen hand, därefter med några IVF-försök. Att skriva det med en mening känns helt absurt. Det har varit år som påverkat oss djupt på många sätt och vi lever ännu i det. Efter att vi tog beslutet om adoption är vi nu medlemmar på adoptionscentrum, inbokade på föräldrautbildning och nu i dagarna kommer vi skicka in får ansökan med våra brev, referensbrev från vänner och familj samt läkarintyg. 

 

Jag har förhoppningar att få ihop ett någorlunda regelbundet bloggande. 

 

/Karin

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Karin - 9 november 2014 18:10

Jobbig vecka. Det känns som att man är en person kluven i flera när man skriver som man känner för stunden. Den här veckan har varit lite tuff, jag har tänkt mycket på framtiden och framförallt på föräldrakursen och hur innehållet kan komma att påver...

Av Karin - 27 oktober 2014 19:08

En fråga jag och min man ofta diskuterar och frågar oss är: Hur kan det vara att 90 procent av alla som vi berättar att vi skall adoptera för har vänner som adopterat och då fått biologiska barn. Antingen umgås alla med samma personer eller så är det...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Oktober 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards